Familjefrid

Först badade vi tunna och det var hur mysigt och skönt som helst. Levande ljus, god dricka och 40 grader varmt i vattnet (nästan för varmt då man titt som tätt fick ställa sig upp pga yrsel).

Efter badet spelade vi Buzz (frågesport på playstation). Och det gick så jävla bra för mig! Ledde med nästan 2500 poäng. Då kommer deltävlingen "poängtjuven" och svarar man snabbast rätt får man ta poäng av någon annan. Jag hatar det. Eftersom jag ledde så stort tyckte min syster att det va fritt fram att sno från mig. Inte bara en och två gånger utan tre jävla gånger på raken! Annars tycker hon det är jättekul att sno av sin pojkvän men nu var det helt plötsligt jättekul att köra över lillasyster. Hennes rånande av mina poäng innebar att jag tappade min ledning då varje snodd poäng var 500 (alltså förlorade jag 1500!). Min bägare rann över och jag ballade ur totalt. Skrek och svor. Lämnade rummet och spelet i protest.

Lite barnsligt såhär i efterhand kan tyckas. Men i stundens och stridens hetta är jag inte att leka med! Dessutom sa Emma att hon fortsatte att sno från mig bara för jag blev så arg och då blev jag såklart ännu argare.

Emma vann sedan hela spelet men jag hade helt tappat motivationen. Anser att hon inte var värd vinsten.


Slutsats: Spela buzz (för det är svinkul) men hoppa över tävlingsmomentet "poängtjuv"
... om ni vill behålla familjefriden!

Kommentarer
Postat av: tindraz

hatar med det momentet. Går ju inte att tolerera poängstöld hur som helst!

2008-09-20 @ 12:31:23
Postat av: syster

Jag var visst en värdig vinnare!

2008-09-20 @ 13:28:23
Postat av: Sönnta

Klart det är kul om du blir arg. Jag hade också fortsatt.

2008-09-20 @ 18:42:53
URL: http://sunnta.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hahaha, du är så jävla rolig. Men det var lite fuskigt tycker jag, av din syster. Du får se till att inte leda lika mycket nästa gång och sno alla hennes poäng :) Hämnden är ljuuuuv!

2008-09-28 @ 18:53:09
URL: http://kin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0