BB - Brinnande Bulgur

Jag måste sluta använda spisen som en nödlösning till arbetsyta i köket. Istället måste jag komma på en lösning till att få mer plats. Ett alternativ vore ju att kasta ut micron, men det skulle å andra sidan bli lite problematiskt utan den...

Idag skulle jag laga kokt lax med bulgur till lunch. Började med laxen i en kastrull för att sedan koka bulgur i en annan. Hade bulgurpaketet redo men hade ingen aning om att jag råkat sätta på fel platta... Plattan som bulgurn stod på.

Så när det började lukta konstigt gick jag mot spisen för att kolla till bulgurvattnet... Upptäcker att det rycker från undersidan av papperspaketet och ser en liten eldlåga sakta stiga uppåt.. Greppar tag i paketet och då faller givetvis bottnen sönder för den är alldeles svart och sönderbränd och inuti ligger bulgurn försluten i en plastpåse som även den bränts så bulgurn rinner självklart rakt ut.. På spisen, på golvet, över diskbänken.. Får slänga hela skiten i vasken och spola vatten. Öppnar dörren ut för att vädra. Inser att klockan är mycket så kastar i mig lax, knäckebröd och gurka, mmm! Äter och gör mig klar på tio minuter och kastar mig sedan på cykeln till skolan.

Sniffar på fingrarna under lektionen och får ett skrattanfall (mycket pga Daniel som sitter bredvid mig förstår vad som luktar) som inte går att hejda och blir tvungen att förklara för min lärare att jag luktar brinnande bulgur... Förbannat pinsamt just då men jävligt roligt såhär i efterhand! :D

NU - Filip & Fredrik! 

Kommentarer
Postat av: Challe.

Jag som litade på dig som kock. Men okej. Nu tvivlar jag. Men du duger bra ändå. :)

2008-09-17 @ 20:52:02
URL: http://challizzz.blogg.se/
Postat av: lindaa

hahaha. har gjort exakt samma sak fast med ris. jag kunde inte annat är asgarva när jag stog där själv som mitt i ett bröllop med ris i hela håret...



det är nog något man måste göra nångång helt enkelt!

2008-09-17 @ 22:21:57
URL: http://hemlighetenskammare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0