Bitterfitta/gnällkärring

Ja, jag pratar om mig själv. Och jag blir faktiskt lite rädd.

Vaknade på fel sida imorse då jag större delen av natten nästintill hostade lungorna ur mig. Bröstet är fyllt med slem och vägrar att komma upp trots att jag tar i så jag nästan spyr. Försöker med té och honung fast det smakar ****!!! Dock hade pappa nån gammal (utgångsdatum sept 08) medicin mot slemlösande. Får väl ge den ett försök.

Försökte plugga ett par timmar men hittade på tusen anledningar till att skjuta upp det. Vilket resulterade i att jag fick ångest över att jag knappt läst något i helgen.

När vi skulle äta middag hade den som dukat glömt att duka för fem och resterande familjemedlemmar hade redan satt sig och börjat glufsa i sig av den goda kycklinggrytan. Jag fick sitta inklämd på kanten. Men det var i alla fall gott.

Sen blev jag stressad för att mitt tåg skulle gå och det regnade och blåste och jag kokade inombords.

På perrongen kryllade det av helgbesökare som det alltid gör på söndag och speciellt efter kl 16.

Drabbades av samma ångest som jag led av varje söndag i 11 månader när man skulle åka tillbaka efter en helgpermis.

Spände varenda muskel för att hålla balansen dom 12 minuter (kändes som en evighet) jag stod på tåget in till Katrineholm. Jag blev  både fysiskt och metalt helt slut. Det fick mig att inse hur j*vla ovältränad jag är. Deprimerande

Det suger att åka 12 minuter till Katrineholm för att där vänta i 50 minuter på nästa tåg. 

Väl på tåget till Västerås råkar jag såklart hamna framför ett syskonpar på kanske 13 (tjejen) och 9 (pojken) år. Dom satt bakom mig och gjorde min resa på 1 ½ h till ett rent helvete. Skrek, tjafsade/bråkade, slogs, skrattade, sparkade på mitt säte. Jag bet mig i tungan flera ggr och knöt händerna så knogarna vitnade men jag förmådde mig inte att säga åt dom. Och tur var nog det för det hade absolut varit bägaren som runnit över med tanke på tidigare incidenter under denna pisskitsöndag.

 Det får nog räcka.

Nu ska jag lägga mig och ta död på den bitterfitta/gnällkärring som bosatt sig i mig idag.

Imorgon är det måndag och jag ska vakna med ett leende på läpparna!



Kommentarer
Postat av: gadde

haha välkommen till bitterfittornas gäng sara, jag och helen är redan medlemmar. och vet du den 25e ska jag skriva högskoleprovet!!! jag vill komma till dej. hur ser din helg ut den 31-2? puss på dej din glade jävel

2008-10-06 @ 11:35:42
URL: http://nitsirken.blogspot.com
Postat av: Challe.

Hjälp. Nu är jag rädd för dig.

2008-10-06 @ 20:47:48
URL: http://challizzz.blogg.se/
Postat av: Sara

jag kan joina din klubb vissa dagar, och vad fan är folks problem på tåg, egentligen? Lyckas alltid hamna brevid en massa konstigt folk jag med... hoppas att det är en bättre dag idag!

2008-10-08 @ 13:28:29
URL: http://salin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0