Abstinens

Med den krypande kylan kommer också ett av mina största intressen krypande. Snowboard. Likt förra inlägget gällande musik, kan jag inte riktigt sätta ord på denna aktivitet. Det är det absolut bästa och roligaste man kan göra under vintern. Sorgligt nog har jag inte fått åka på länge. Förra året sabbades åkningen pga lumpen. Men den här säsongen hoppas jag vara tillbaka!

Problemet är bara att min bräda numera är för kort för mig och att mina bindningar är på gränsen till oanvändbara. Och mina boots är något för små och ger mig sendrag titt som tätt.

Jag vill inte hyra och åka på olika brädor när jag ska åka. Jag vill ha min egna utrustning. Så i ett par dagar har jag kollat runt på blocket, junkyard, stadium, freeride, prisjakt m,m m,m... Har inte hittat den perfekta plankan än. Kanske för att jag i mitt huvud vet exakt hur den ska se ut.. Men bindningar har jag bestämt. Det ska bli ett par head som är vita med gulddetaljer. Jag ringde alpinbutiken i Vingåker idag och dom skulle lägga undan dom åt mig. Ska dit nästa torsdag och ev köpa dom.

Ska göra upp en budgetplan på hur mycket jag är beredd att lägga på hela kalaset. Måste ju ha pengar kvar till att ha råd att faktiskt åka :P

Det enda jag ser när jag blundar är en nypistad backe, pudersnö, off pist, hopp... Kan nästan känna adrenalinet börja pumpa... Jag får STÅPÄLS av blotta tanken.

Abstinensen blir ju knappast mindre av att man kollar runt på youtube och hittar klipp som får det att bubbla i magen likt tusen fjärilar.

 




Bästa kärleken i hela livet.
LÅT DET KOMMA SNÖ NU.

Kommentarer
Postat av: Anna "Skråll"

Dags för dig att följa med till Björnrike iår tycker jag allt. =)

2008-10-30 @ 10:05:56
Postat av: gadde

oh man jag vill med och åka skidor. det snöar kga idag. imorn drar jag till natalie i katrinehöla. du är inte hemma?

2008-10-30 @ 21:08:48
URL: http://nitsirken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0