Min morfar och jag

Igår la morfar och jag i nät i sjön Kolsnaren. Imorse var det dags att hämta dom. Första nätet, 80 m långt innehöll inte en enda fisk och jag tror att morfar kunde ana en viss besvikelse i mina ögon. Men tre nät återstod och när alla var upplockade kunde vi åka hem med konstaterandet att det skulle bli gös till middag. 3 stora och fina på totalt ca 5 kg fick vi upp. En bra fångst enligt min storfiskare till morfar. Vi hade tur med vädret, sjön låg spegelblank och solen pressade sig, om en för en liten stund igenom dom något gråtäckta molnen. Först hemma på ladugårdsbacken började regnet falla för att sedan övergå i hagel. Själva filéandet fick vänta en stund. Mormor passade då på att grädda våfflor åt oss.

Nu sitter jag här hemma hos mamma och gösen har räckt mer än väl till 6 vuxna och den avnjöts tillsammans med (för mig) årets första färskpotatis. Behöver jag säga mer än att det var underbart gott?

                                                          

Kommentarer
Postat av: gadde

svar på din kommentar: haha eller hur :) vilka par vi skulle va. & tänk alla middagar vi kan bjuda varann på. du kan laga den där thai maten som va så god, och jag kan rita erat hus :D. kristin winnerbäck och sara hellström. det klingar vackert i mina öron. jag längtar till PIP!

2008-05-21 @ 17:34:02
URL: http://nitsirken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0