Fotbollsfest

Sitter och slötittar på Champions League finalen mellan Man U - Chelsea. 1-1 i halvtid och en bra match. dock hade jag varit betydligt mer entusiastisk om ett annat (läs Arsenal) engelskt klubblag befunnit sig på planen. Annars är engelsk fotboll enligt mig världens bästa fotboll. Kankse inte alltid det mest välspelade, men ofta tufft och hårt - som jag vill ha det och som jag gjorde det när jag spelade (i brist på teknik får man prestera i muskler).

Det börjar dra ihop sig till sommarens stora fotbollsfest. Nämligen EM om 16 dagar! Truppen är uttagen och jag ser på den med en något skräckblandad förtjusning. Mest spyr jag galla över vad fjanten Daniel Andersson gör där? Han är sämst och jag hoppas att han får sitta på läktaren samtliga matcher. Backlinjen känns lite darrig (synd att Edman är skadad) och vem är mest lämpad till att vakta buren? Är det Isaksson när allt kommer omkring? Kostade tavlan mot Brasilien Shaaban 1:a platsen? Och Henrik Larsson... Vi får hoppas att han avslutar sitt återigen (!) sista mästerskap med värdighet!  

Men en sak är jag i alla fall bergsäker på: KUNG KIM KÄLLSTRÖM FRÅN START!
Hittade en "inför-EM" intervju med min favoritspelare sen BK Häcken-tiden: http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/emmotet/article2472903.ab

image27

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hihi, jag såg ju till och med Hanson TVÅ gånger då det begav sig och två gånger till under en nostalgitripp för ett antal år sedan. Skakat hand med Isaac är dock kanske det närmsta jag nånsin kom grabbarna :)

... åh, min vän är i Moskva nu. Han tycker om Chelsea väldigt mycket. Helst ville jag följa med och titta mig omkring, Ryssland fascinerar mig!

2008-05-22 @ 00:22:21
URL: http://kin.blogg.se
Postat av: Sönnta

Hade ocskå hellre sett Arsenal som segrare men det kommer väl såsmåningom. För mig är Henke ända hoppet i EM. Tror vi får svårt att klara gruppspelet...
Kramar i massor:)

2008-05-22 @ 16:29:49
URL: http://sunnta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0