SVETTEN LACKAR.

Vi har nästan 30 grader varmt inomhus. Och jag måste göra saker som framkallar svetten mer än nödvändigt. Tex stryka, packa, dammsuga, platta håret... Just nu vill jag bara kasta mig i sjön.

Och dessa jävla djur alltså.. Inatt när jag gick på toa satt två feta tvestjärtar och mumsade glatt i sig en halvtlevande stackars, stackars harkrank! UÄH. Ska nog inte berätta vad jag gjorde... Och inte nog med det! Mitt rum var invaderat av fjärilar! 5-6 st pyttesmå och en svinstor! Jag kunde inte komma mig för att döda den. I min rädsla väckte respekten för den och när jag på 11:e försöket inte kunde vifta ut den ur rummet med hjälp av ett badlakan lyckades jag tillslut fånga in den med en tidning. Men när jag klev ut ur rummet i den bäcksvarta hallen kunde jag inte se om den satt kvar eller om den flugit iväg - så jag kände paniken växa och hårstråna i nacken resa sig. Kastade mig på lysknappen och fick syn på den där den satt på min dörr - tur att jag redan stängt. Så jag öppnade entrédörren och lät fjärilen flyga ut - fri och lycklig. Låg därefter på helspänn i min säng med stängd dörr och fönster. Självklart hörde jag irriterande, surrande ljud och var tvungen att ha ihjäl två myggor. Nu var äntligen djuren borta men svetten lackade. Men bättre det än krypinvasion! Jag var nöjd och somnade sedan insnurrad i klibbiga lakan. puuuuh.

Men skit samma! För imorgon åker jag och Chal till Karlskoga för att festivala i två dagar! Ska bli så grymt kul! Och så får jag återse min käre Gadde igen - kan knappast bli bättre?! JODÅ! Jag ska äntligen få se Markus Krunegård live! Och som det största pricken över i:et spelar min hjälte Håkan Hellström också imorgon! YES!

Stackars lilla äckliga harkrank.


http://www.bioresurs.uu.se/myller/stad/stad_bild/harkrankhane.jpg


hej!

Kommentarer
Postat av: Sönnta

Haha! Jag hade en syrsa eller nått sånt i barren i natt och den släppte jag ut efter ett misslyckat försök att slå ihjäl den...

Lycka Till!

2008-07-31 @ 19:39:27
URL: http://sunnta.blogg.se/
Postat av: Lindaaa

Krunegård kommer inte göra dig besviken!!!:)

2008-07-31 @ 20:32:53
URL: http://hemlighetenskammare.blogspot.com
Postat av: sabina

Det finns en sång och en dröm

om en lycka så öm

för oss som alltid ska till

att fånga en fjäril :)

2008-08-03 @ 22:29:26
URL: http://misshurricane.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0