Sommar, sommar, sommar...

Längesen. 1 besökare om dan. En tydlig hint om att lägga ner?

En uppdatering om sommaren som liksom bara rusar förbi. Skulle vilja börja med att ta upp mitt jobb. Tidigare somrar har jag arbetat i ett svettigt storkök och skickat ut mat till älderboenden. Det var ett bra jobb där bra arbetskamrater vägde upp arbetsuppgifterna. Men när jag i våras fick förfrågan av en av cheferna inom handikappomsorgen kunde jag inte säga nej. Så denna sommar jobbar jag på en gruppbostad för förståndshandikappade. Och jag fullkomligt älskar det! Vi har så roligt tillsammans, både boende och personal och vi hittar på roliga saker! I början på juni följde jag med en boende som ledsagare på läger till Stockholm. Det var bland det roligaste och mest givande jag någonsin gjort! Tillsammans med folk från hela Sverige upplevde vi Grönan, skansen (ALLSÅNGEN), musikmuseumet, Vaxholm, karaokekväll, disco m.m. Det bästa är förstås inte att själv få uppleva dessa saker - utan att få se vad det betyder för alla andra. Jag har aldrig upplevt så mycket glädje, på så kort tid, av så många - helt fantastiskt. Hoppas verkligen att detta blir mitt kommande sommarjobb flera somrar framöver.

Tänkte nämligen komma in på nästa ämne nu, nämligen min ansökan till universitet/högskola i höst. För jag har kommit in! Visserligen i Västerås som var mitt 3:e handsval men det känns ändå skönt att veta att det blir av! 6-8 aug får jag svar om jag kommit in som reserv i Linköping. Väntar med spänning. Annars känns Västerås mer än OK.

Kreta var grymt! 30 grader varmt, strålande sol och klarblå himmel varje dag. God mat och dryck. Snorkling och biläventyr i bergen. En vecka går så fort!

Annars väntar jag på kommande helg då det bär iväg till Karlskoga och den nystartade festivalen "Putte i parken" ska bli riktigt trevligt och min första festival utan tält! Ska nämligen sova hos min evige vapendragare från tiden i grönkläder - Kristin Gadde. Får även med mig Challe, Johanna och Kristin dom två sistnämda har valt det primitiva campinglivet cred till dom.

Nu ska jag fixa matlåda och trampa iväg till jobbet. Vi ska åka till Norrköping och Kolmårdens safaripark! Bra jobb sa jag! :)

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: gadde

grattis grattis grattis.. jaaaa bara tre dagar kvar nu :D

2008-07-28 @ 17:08:18
URL: http://nitsirken.blogspot.com
Postat av: Challe.

Det är ju bara för att du skriver så sällan. :P Höhö. BRA HELG blir det. Hej

2008-07-29 @ 20:03:21
URL: http://challizzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0