Akutfall?

Ringde vårdcentralen 07.30 direkt när dom öppnade. Blev uppringd 10.30. Tyvärr hade precis dagens sista läkartid gått. Anledning? Att jag inte uppgett att jag lider av  "akuta besvär".

Ok?! Jag är inte döende - Nej. Vet inte vad jag tänkte när jag valde "icke akuta besvär" kanske av dåligt samvete mot dom som mår så mycket sämre än jag? Eller att jag inte tycker att jag är "så jättesjuk"? Blev uppmanad till egenvård idag samt ringa tillbaka imorn och då vara ett "akutfall"

Igår steg min feber ständigt under kvällen och när jag la mig i sängen var den uppe på 39.8. Eftersom jag knaprat en hel del ipren under dagen vågade jag inte ta flera. Ringde till sjukvårdsrådgivningen för att få just råd. Istället möttes jag av en mycket trött (?) och nonchalant sjuksköterksa som sa att det inte var någon fara att ta tre ipren och 8 alvedon om dagen. Samt att trycket jag har i höger öra går över med nässpray. I mitt fall hjälper det inte ens mot min kraftiga förkylning som snart driver mig till vansinne. Mitt tidigare inlägg om kronisk förkylning gör sig åter påmind...

Tillbaka till sjuksköterskan från rådgivningen och hennes uppträdande. När det ringer in sjuka, oroliga, rädda osv människor hur kan man då uppträda på ett sådant vis som ger en vibbar om att personen i fråga inte trivs på sitt arbete? Förstår om man tex blir trött på småbarnsföräldrar som ringer "Nu har lilla Ebba feber igen" - men det blir knappast bättre av att bemöta en orolig förälder med otrevlig och nonchalant ton.. Nej, då tycker jag snarare att man ska se sig om efter ett annat arbete. Jobbar man med utsatta människor på detta viset måste man kunna vara professionell, oavestt om man vaknat på fel sida eller inte..

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Challe.

Å det är jobbigt som fan.

2008-02-27 @ 22:56:29
URL: http://challizzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0