Köttkorvar, flyttstök, separationsångest och en saknad chef

Somnade med ett svullet finger och vaknade upp med tre samt svullen handrygg. Vaknade även mitt i natten av att det kliade så jag trodde att jag skulle bli tokigt och riva sönder mig totalt. Runt 9-tiden imorse var svullnaden så pass påtaglig att jag beslutade att ringa vårdcentralen. Tur nog var det en lugn dag så jag fick komma ner på en halvtimme. Väl på plats var två sjuksköterskor med och tittade och dom bestämde sig ganska snart för att hämta en läkare. Fick direkt 12 kortisontabletter upplösta i ett "shotsglas" och däreftet lindade dom in hela handen i alsolsprit. Svängde förbi apoteket påväg hem och köpte alsolsprit på tub. Med löften om nergången svullnade sitter jag trots allt här med tre köttkorvar till fingrar som inte går att böja på. Dock gör det inte så ont, men kliar lite då och då. Tror jag måste ringa ner imorgon igen om det inte lägger sig över natten. Kan inte vara normalt att fortfarande vara såhär svullen över 1 ½ dygn efter själva sticket?

             
Icke svullna fingrar (vä hand)     Svullna fingrar (hö hand)

Detta kom verkligen olägligt med tanke på att jag ska fixa inför flytten hela dagen imorn. Bara tro och hoppas att det blir bättre inatt.

         
Flyttstök (inte färdigt)               Flyttstök (inte färdigt)


Jobbade min sista dag idag. Personalmöte så jag hade turen att kunna tacka och ta farväl av alla underbara arbetskamrater som jag haft denna sommar. Jag bjöd på lite fika. Det var dom mer än värda som stått ut med mig i så många veckor ;)
Tog även farväl av dom boende. ÅH. Tror faktiskt att jag kommer att sakna dom. Helt fantastiska och äkta glädjespridare. Dom har skänkt mig många härliga skratt denna sommar. Hoppas verkligen att jag får komma tillbaka nästa sommar. Men det tror jag.

Som avslut vill jag bara nämna att min gruppchef från lumpen ringde mig i förrgår. Jacob Clason. Lugnet och tryggheten själv. Som född för att hantera ansvar och förtroende på ett exemplariskt sett. Han är också på utlandstjänst i Kosovo men är hemma på permis nu. Så han passade alltså på att uppdatera sig om sin forne ställföreträdande gruppchef. Var grymt roligt att få höra hans röst igen och vi bestämde att så fort Kosovo är överstökat måste vi ses och han var även mycket sugen på en tripp till Västerås! Kan nog bli höstens stora höjdpunkt! En sjukvårdsreunion som även måste innehålla Gadde och Rosén för att bli komplett! Årbrand har jag tyvärr inte hört så mycket ifrån. Och Sönnert, om du är sugen är du givetvis också välkommen. Även om du bara tillhörde en fattig E-grupp ;) ÅH. Jag längtar!!


Kommentarer
Postat av: Sönnta

Vi i E-gruppen var ju plutnens hårsa killar!

Jag kommer jättegärna om jag kan:)

2008-08-21 @ 14:19:36
URL: http://sunnta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0