Köttkorv

Jag borde kanske ta en liten paus ifrån OS-bloggandet. Det har ju ändå inte gått någe vidare.. Måste bara nämna att det Wissman presterat hitills är grymt imponerande. Så. Då glömmer vi det i övrigt misslyckade spelet i Peking för ett tag.
 
Kan inte minnas när jag senast blev stucken av en geting. Men jag har alltid varit extremt rädd för dom. Känner alltid pulsen öka när jag vittnar en på nära håll. Idag insåg jag verkligen varför. Var ute och gick när jag kände hur något landade i håret. Hann inte tänka mer än att det säkert bara var ett oskyldigt löv som vinden fört med sig. Men tji fick jag då jag drog handen genom håret för att avlägsna det ovälkomnande föremålet. Allt gick så snabbt och genast hade jag en pulserande värk i mitt högra ringfinger samtidigt som smärtan spred sig upp längs hela armen och tog fäste nånstans förbi armbågen. Kanske är jag bara vek. Kanske har jag nån slags allergi  mot stickande ting (får alltid stora och extremt kliande myggbet samt blev biten av en broms som lämnade efter sig en riktig blaffa på min ena höft). I alla fall. Nu sitter jag här ca 12 timmar sedan den otrevliga incidenten. OCH mitt ringfinger är fortfarande svullet likt en fet, stoppad köttkorv. Jag kan inte böja på det, det stramar och pulserar... Och så blir jag så förbannad att ett så litet djur kan ha sådan stor makt! JÄVLADJURJÄVEL!

 
DUMMA, DUMMA DIG!


Kommentarer
Postat av: Tindraz

Jag är likadan! Hade ett myggbett lika stort som danmark typ, på mitt ena ben i tre veckor! Blev senast getingstucken 2002, och det var yrsel, illamående, svullnad, skräck och panik. Jävla djur! De kan väl inte vara bra till nått????

2008-08-20 @ 09:35:11
URL: http://tindraz.blogg.se/
Postat av: Jocke Berg

Kan tänka mig din kommentar när det hände.. "Den bet mig så jävla hårt!"

2008-08-20 @ 10:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0